26 Şubat 2009 Perşembe

Nights in Rodanthe-Sevgi Fırtınası


Sinemaseverler bilir.. Bazen hiç kafanızı yormıcak,sakin bi aşk filmine ihtiyaç duyarsınız.Hayat akıp gider ve siz yetişemezken ufacık bi boş anınıza o filmi sığdırmak istersiniz. Bazen kendinizin bile bayıcı film türü diye adlandırdığınız o tür,o anda sizi kurtarır kafanızdaki karmaşadan..

Aşk filmlerini belki siz duygusal zamanınızda izliyorsunuzdur ama ben sadece çok yoğun bi gün geçirmişsem severek izlerim.

Bugün hem prison'ın son bölümleri hem de matematik dersine fazla yüklenmem sonucu aşırı baş ağrım başladı.Gördüğüm herşeyi bir şekilde başka şeylere bağlamak ihtiyacı hissediyordum.Bir Çift Yürek kitabına başlamıştım iki gün önce.Oturup onu okumak rahatlatır sandım ama okuduğum kelimeyi bile harflerine ayırıp 1-29 arası aldığı sayılara göre toplamaya falan başladım.
İşte tam o anda kurtarıcım oldu bu film.

2008 yapımı olduundan pek çoğunuz izlememişsinizdir daha.Dediğim gibi aşk filmi..Ortalarına geldikce Jack Nicholson ve Diane Keaton'ın oynadığı Something's Gotta Give(Aşkta herşey mümkün) filmine benzetmeye başladım.İkisinde de karizmatik birer adam ve yaşca ileri oldukları halde vücutları hala taş gibi kalan birer bayan var.Ve her iki filmde de deniz kenarı bir ev söz konusu. Ve o evdeki anılar..

Fakat sona yaklaştıkca anladımki farklı filmler.Hatta Sevgi Fırtınası birkaç yönüyle pek çok aşk filminden ayrılmış.Ben ''Adam ne zaman bi aksilik çıkarıp kadını terk edicekte sonrada kafası basıp geri dönücek acaba'' diye izliyordum filmi.Hiçte öyle bir konu yoktu.Aksine farklı yönlere gitmek zorunda kalsalarda mektuplarla sevgilerini dile getirdiler.E-mail hatta mesajdansa mektup almayı tercih eden bi eski kafalı olarak bu durum çok sempatik geldi bana.Adamdan her gelen mektupta bende kadın kadar heyecanlandım..Yinede sonuna gelene kadar benim için hala fazlasıyla 'sıradan' bir filmdi. Fakat sonunda yeşil cinin oğluyla (hala adı böyle aklıma geliyo) kadının diyaloğu vardı ki bu üç-beş dk içindi aslında tüm film diyebilirim.

Ben sakinlemek için izledim.Zaten süresi 1,5 saat kadar,hemen bitiyor..Richard Gere'in son performansına seyirci olmak ve bir orta yaş aşkı filmini daha izlemek isteyenler için ideal.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder