23 Şubat 2009 Pazartesi

- 81.Oscar Ödülleri -




EN İYİ FİLM
Slumdog Millionaire
EN İYİ YÖNETMEN
Danny Boyle (Slumdog Millionaire)

EN İYİ ERKEK OYUNCU
Sean Penn (Milk)

EN İYİ KADIN OYUNCU
Kate Winslet (The Reader)

EN İYİ YÖNETMEN
Danny Boyle (Slumdog Millionaire)

EN İYİ YARIMCI ERKEK OYUNCU:
Heath Ledger (The Dark Knight)

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Penélope Cruz (Vicky Cristina Barcelona)

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO
Dustin Lance Black (Milk)

EN İYİ UYARLAMA SENARYO
Simon Beaufoy (Slumdog Millionare)

EN İYİ ANİMASYON FİLM
Andrew Stanton (Wall-E)

EN İYİ KISA ANİMASYON FİLM
Kunio Kato (La Masion En Petit Cubes)

EN İYİ SANAT YÖNETMENİ
Donald Graham Burt (The Curious Case of Benjamin Button)

EN İYİ KOSTÜM
Michael O’Connor (The Duchess)

EN İYİ MAKYAJ
Greg Cannom (The Curious Case of Benjamin Button)

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Anthony Dod Mantle (Slumdog Millionaire)

EN İYİ KISA FİLM
Jochen Alexander Freydank (Spielzeugland)

EN İYİ BELGESEL
James Marsh and Simon Chinn (Man On Wire)

EN İYİ KISA BELGESEL
Megan Mylan (Smile Pinki)

EN İYİ GÖRSEL EFEKT
Eric Barba, Steve Preeg, Burt Dalton and Craig Barron (The Curious Case of Benjamin Button)

EN İYİ SES
Richard King (The Dark Knight)

EN SES MİKSAJI
Ian Tapp, Richard Pryke and Resul Pookutty (Slumdog Millionare)

EN İYİ KURGU
Chris Dickens (Slumdog Millionare)

EN İYİ FİLM MÜZİĞİ
A.R. Rahman (Slumdog Millionare)

EN İYİ ŞARKI
“O Saya” A.R. Rahman and Maya Arulpragasam (Slumdog Millionare)

ÖZEL ÖDÜL
Jerry Lewis

EN İYİ YABANCI FİLM
Yojiro Takita (Departures-Japonya)


........

Hugh Jackman'ın sunuculuğunu yaptığı ve Beyonceyle beraber danslarıyla renk kattığı 81.Oscar ödül töreninden de alnımızın akıyla çıktık. Böyle sunulsa ya tören.. =))

Slumdog Millonare'i ben izlemedim ama 8 ödülü birden alınca oturup oyuncularına trailerine fln baktım.Hindistanda çekilmiş bi film.Başrol oyuncularıda oralı ve hiçbi tanıdık oyuncu yok.
Tanıdık derken Sean penn de amca oğlum deil ama ünlü dediğimiz kesimden.Bütün rol aldığı filmleri bilip takip edince artık tanıdık gibi oluyosun.Bazen erkek arkadaşımla oyuncu tartışmasına gireriz hatta.Sanki akrabam gibi korurum kimi ünlüleri ben.. =)

Sean Penn demişken..İki gün önce izledim En iyi erkek oyuncu ödülünü aldığı Milk filmini.. Gerçek hayattan alıntı film.Daha öncede belgeseli ve filmi çok yapılmış.Ama ilk kez bu kadar senaryolaştırılmış.Ben izledikten sonra 'Ya bu adam acaba hakikaten gay mi' diye düşündüm =)) Ama baktım bizim yeşil cinin oğlu James Franco -ki ben adını bi türlü ezberleyemedim yeşil cinin oğlu demekten- O da gay rolünde.. Ondan beklemem asla.. Gözümle görsem inanmam =)) Yine başladım ahbap muhabbetine..

Bide Sean Penn gay olsa ben şaşırmam.Çünkü Benim adım Sam filminde de bir otistik rolü oynuyorki adamın normal halinde bile kusur arıyorum şimdi.. Belkide ufaktan öyle bi rahatsızlığı vardır diye.. =) Adam rol yapmıyor,sahneleri tek tek yaşıyor.Asla o parıltısı düşmüyor film boyunca.Bazı filmlerdeki iyi aktörler film içinde bazı sahnelerde performans düşürüyor cidden.Çok nadir mükemmel uyuşan mimiklerle görüyoruz. Ama Robin Williams ve Sean Penn hangi filmde oynarlarsa oynasınlar filmi bi başyapıta dönüştürüyorlar.. Robin Williams'a göre Sean Penn yolun başında tabii ama ben onların bu yönlerini çok benzer buluyorum.Aslında Adam Sandler da dahildi bu duruma ama Zohan ve Bed time stories filmleriyle çok hayal kırıklığına uğrattı bizi.. Ay ben gene çekiştirme moduma dönüyorum..Kısa keseyim en iyisi..Vehasıl,Sean Penn o ödülü sonuna kadar haketmiş,filmi izleyin hak vericeksiniz.
En iyi sanat yönetmeni,en iyi makyaj ve en iyi görsel efekt ödüllerini de Benjamin Button'ım almış.Artık haksız bi hayata maruz bırakıldığını düşünüp acıdığımız Benjamin üç ödül birden alınca içimize su serpildi.Sanki filmdeki Benjamine veriyorlar ödülü.. =)

Ama gerçekten mutlu oldum ben.Önce onun ödüllerine baktım hemen.Zaten söylemiştim en iyi makyaj ödülünü alır diye =) Wall-E de En iyi animasyonu almış ne güsel olmuş.En sıradışı animasyon bence O.
Slumdog Millonare'i izlemedim yinede inanıyorum o filmde haketmiştir ödüllerini. Merak edenler için 8 ödüllü filmin traileri burda! =)




Şunuda eklemeden edemicem.Cannes Film Festivali’nde En iyi yönetmen olarak ödül alan Üç maymun filmi Oscar ödül töreninde adaylığa giremedi. 69 yabancı film arasından elenip ikinci aşamadaki 9 film arasına girdik ama adaylık elemelerinde elendik. Yinede 2008 Cannes festivalinde Nuri Bilge Ceylan'ın ödülü alırken dediği sözleri unutmadık.. ''Bu ödülü, tutkuyla sevdiğim, yalnız ve güzel ülkeme armağan ediyorum" ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder